Mistrovství České republiky 2010 Hodonín

10.12.2010 13:06

A už je to tady! Událost, kvůli které jsme celý rok makali a jezdili po celé České republice na závody. Nervy začaly pracovat už v pátek večer. V sobotu brzy ráno (ne však tak brzy jako kdybychom jeli do Ústí nad Labem) jsme vstali a vyrazili do Hodonína. V sobotu jsme byli my starší(dorostenci/ky, junioři/ky), a proto když jsme přijeli, tak jsme půl hodinky rozmrzali, a poté už jsme vyrazili na tatami rozcvičovat se. Bylo připraveno 5 tatami, ale z důvodů nepřítomnosti některých rozhodčích se závodilo jen na čtyřech, a na pátém poté probíhaly boje o 3. místa a finále. Začalo se přesně v devět jak bylo v plánu s disciplínou kata na všech čtyřech tatami.

V dorostencích za náš oddíl nastoupil Alessandro Tamborlani, který hladce přešel přes první kolo, ale ve druhém bohužel vypadl a soupeř už jej dál nedostal. Mezi dorostenkami nikoho nemáme a to je škoda, protože bychom určitě zabodovali. :-) V juniorech nastoupil Jirka Mauritz, který v prvním kole narazil na finalistu a tak prohrál, v repasáži se mu i přes skvělý výkon nevedlo lépe, a tak i tady prohrál. Za juniorky jsem tu byla já(Simona Forstová). V prvním kole jsem narazila na Alenu Platilovou, kterou se mi za celý rok nepovedlo ani jednou porazit, ale dnes jsem měla opravdu dobrý den a vyhrála jsem 3:0. Ve druhém kole jsem narazila na závodnici Halamovou, kterou jsem za celý rok ani jednou neviděla na závodech, takže jsem si ani nedovedla představit jak cvičí. Prohrála jsem 3:0, ale byla naštěstí tak dobrá, že mne svou účastí ve finále vytáhla do repasáže, kde na mě už čekala Lenka Petříková. Obě jsme měly velké nervy, ale já jsem se naštěstí dokázala včas zkoncentrovat a vyhrála jsem 5:0, tudíž jsem obsadila 3. místo. :-)

Ihned po ukončení disciplíny kata začalo kumite, proběhly některé kategorie a ve dvě hodiny byl slavnostní nástup, kterého se účastnil i pan prezident Českého Svazu Karate Ing. Jiří Boček, pronesl krátkou řeč a ocenil některé rozhodčí.

První šel na kumite Aless, kterému se dneska moc nedařilo a tak dnes už podruhé vypadl v prvním kole. Dalším našim želízkem v ohni byl Jirka, který měl v prvním kole free a ve druhém prohrál s pozdějším finalistou, díky čemu  obsadil skvělé třetí místo. Ale to už je na řadě Jara Heneš, který prohrál v prvním kole s finalistou, a tak následovala repasáž, ve které vyhrál oba zápasy. To znamenalo 3 místo a další skvělé umístění pro náš tým. Posledním sobotním závodníkem sem byla já (Simona). Bylo nás v kategorii 5, měla jsem první kolo free a další kolo jsem šla s Nikolou Krátkou (mistryní České republiky). A tak jsem pro dnešek získala poslední medailové umístění - bronz. Oproti minulému roku jsme se zlepšili o 400%. Sbalili jsem si saky-paky a jeli domů, abychom se vyspali na neděli, kdy byli na řadě naši mladší.

Tak a je neděle, my už jsme se nervů zbavili, ale zato naši žáci je mají pořádně velké. Od rána ani pořádně nejí, aby měli jistotu, že se vejdou do své váhové kategorie na kumite, a taky proto aby se nám nepozvraceli na tatami. :-) Stejně jako včera se začalo v devět hodin na všech čtyřech tatami.

Ve starších žácích za nás startoval Tomáš Zaťko. Naneštěstí se mu nepodařilo projít přes první kolo, a ani soupeř nebyl natolik schopný, aby ho vytáhl do repasáže, a tak tu Tom skončil. V mladších žácích jsme měli rovnou dva závodníky, a těmi byli Matteo Tamborlani a Ondra Eliáš. Matteo procházel úspěšně kolo za kolem, ale v semifinále narazil na závodníka Bartušku (mistra České republiky) a prohrál. V repasáži ovšem nezklamal a potvrdil to jaký je dobrý závodník, což znamenalo další 3. místo pro nás. Ondra nás také velice překvapil. První kolo zacvičil moc dobře, takže postoupil a šel proti skvělému závodníkovi Říhovi, se kterým prohrál 1:2. V repasáži však zazářil a vybojoval nám 3. místo. V této kategorii jsme tedy získali obě bronzové medaile.

Holky nám už vyrostly, takže už nezávodí za mladší nýbrž za starší žákyně, a jsou to Sabuš Forstová a Kačka Sendlerová. Katka v prvním kole narazila na slovenskou závodnici Hečkovou a bohužel s ní prohrála. Hečková poté nepředvedla nejlepší výkon, což nestačilo na její protivnici, a tak Katce neumožnila účast v repasáži. Sabča úspěšně prošla až do semifinále, kde narazila na svou kamarádku Anetu Šabovou, kterou porazila. A měli jsme tu finále! Sabča Forstová (Chatanyara Kushanku) proti Patě Klapalové (Kanku Sho). Obě předvedli to nejlepší co v nich bylo, a výsledek byl takový, že Paťa je mistryně České republiky a Sabča vicemistryně.

Kata jsou skončeny a může začít kumite. Tomáš nastoupil suverénně do prvního kola, bylo to však možná až moc suverénní, protože se na soupeři vyfauloval. Soupeř nebyl nic moc a tak další kolo prohrál a Tomáše tak vyřadil. Matteo ať se snažil jak chtěl, tak mu rozhodčí nic nepočítali, a žádné další kolo se neuskutečnilo. :-(
A nastupuje nám Kačka. Musím říct, že se poslední dobou výrazně zlepšila. Kumitila vážně dobře, ale na soupeřku to nestačilo. Katčina soupeřka se nějakým záhadným způsobem dostala až do finále. Katka pak měla ještě jednu příležitost na medaili, ale soupeřka byla příliš silná a tak Kačka obsadila páté místo. Po ní nastupuje na tatami Sabča, která prošla s nadhledem první kolo. V dalším kole se ale na soupeřce  vyfaulovala. Sabča tak obsadila 3. místo a získala pro nás poslední medaili dnešního dne i celého Mistrovství.

Celkově bych letošní mistrovství České republiky zhodnotila jako velice zdařilé. Určitě jsme si každý odnesli nejednu zkušenost a ponaučení do dalšího roku. Tímto bych popřála všem závodníkům a příznivcům karate veselé Vánoce, šťastný Nový rok, a mnoho úspěchů do další  závodnické sezóny.
 

 

Napsala: Simona Forstová

Kontakt

Taro kan, z.s. Rygle 23
644 00 Brno
(+420) 605 226 613

Vyhledávání